RZİ

Slm slm

BİLİMİN ŞİFRESİ nedir?
B’İLM’in “AÇIL SUSAM”ı nasıldır?
İşte KUR’AN’DA İLMİN ANAHTARI..

(Ya da mihftah “anahtar, açkı”sı..
Açmak, genişletmek; ikisi de FETH’ten;
yani Allah’ın adı FETTAH “AÇAN” isminden.
Fatihaaçılış” gibi; fatih “fetheden” gibi.. /hvÆ)

WEMB_by_H.v.Aiberg

12 Aralık 2003
Hv.Æiberg

… “Rabbi Zıdni İlmi“. [pS1]
Bunu sadece HANİFLER diyebiliyor.

(Diğerleri; evliyalar ve tabiyyunları binlerce yıldır Allah’tan para-pul istediler. İlim istemek akıllarına gelseydi, islam dinini böyle imajı kaymış maskara bir din haline getirmezler, ilim kokan kitaplar yazarlardı… Öyle ki, Dabbe‘nin de talebi kalmazdı.)

Rabbi Zıdni ilmi!

Bunu dediğinizde şu aşamalar oluşur:

1. Tüm öğrendiklerin kopuk legolar gibi orada burada durmaktadır.

Bunların ANALİZİ aşaması oluşur!
Analiz ise herşeyin başıdır.
SEBEP/ÖNCELİĞİDİR!

2. Bunun SONUCU/NETİCESİ/TEHİR edilişi de vardır:
Adı SENTEZ‘dir.

LEGOLARI YERİNE OTURTMAYA BAŞLARSIN!

Analiz ettiklerin bir araçtır;
AMAÇ onu SENTEZLEMEK
ve böylece PUZZLE’ı çözmektir!

3. Önce bir NEDEN vardır dedim;
Nedeni izleyen SONUÇ >>> T E H İ R edilmiştir.

Bu noktada SABIRLI olmak
yani ektiğini biçmen için;
ekinin büyümesini beklemen
ve o büyüyene (ZIDNİ) özen göstermektir.

Sabır=TEHİR’in açılımlarından biridir.

4. TEHİR sürecinde ise BEYNİN KANALLARI açılır.

a) Bunlar HİÇ KULLANILMAMIŞ, fakat AÇ kanallardır.

Sünger gibi suyu emmeye hazır,
fakat su bulamamış /suyla tanışmamış KANALLARDIR.
Bunlar beynin onda-dokuzunu oluşturan bir galeri WEBB’idir.

b) KULLANILMIŞ fakat,
başka ideolojilerle kirletilmiş,
pas tutmuş kanallardır.

5. Onların TEMİZLENMESİ gerekmektedir:

ARAŞTIRMACILIK/ETÜD/DÜŞÜNSEL DENEY =>

Beyin jimnastiği ile bunlar temizlenirken;

bir yandan da BİLGİ BİRİKİMİ ile
bu iki tip kanallara SU VERİRSİN!

Su hayattır!
Su yürürse YEŞERİR.

(İLM=YEŞERMEK,
tohum TEHİR’inden kurtulmak)

Su ilimdir!
Kalb ise bunun pompasıdır (aşk ile çarpar).

6. Rabbi Zıdni ilmi:

Ey TEK öğretmenin, öğretenim,
benim İLMİMİ ziyade et!

Zıdn şu biçimlerde çoğalır:

a) BAŞLANGIÇTA ikiye katlanarak çoğalmak!
ÖĞRENMEK/İkra!

b) SONDA k a r e s i alınarak artmak!
ETÜD ETMEK/Fikra!

c) ALİM (Muallim, öğreten olmak).
Artık sana senin gayretin değil;
baş öğretmenin (Rabbi’n) yol vermiştir.

… Allah yolunda Etüd (Efkar) da kutsal bir alınteridir.
Allah bu yorgunluğunuzu vaadiyle ödüllendirsin -Amin-

RZİ
RZİ
RZİ

Hans von Äiberg

pS1. Taha (20) suresi 114. ayet:

“Hakk ve Melik olan Allah teALA’dır (ne Yüce’dir). Sana onun vahyi kada edilmeden önce Kur’an’a (okurken) acele etme (Kur’an’ı /okumayı aceleye getirme). De ki: Rabbim ilmimi arttır/ziyade et (RABBİ ZIDNİ İLMİ).”

MELİKÜLHAK OLAN ALLAH VAHY’LERİNİ OKURKEN ACELE ETME, “RABBİM BİLİMİMİ ÇOK ARTIR” DE. (hvÆ/Hv.Æiberg /The Deepest of Earth /Earth Deepen)

pS2. Ey bizim Rabbimiz,
RZİ (Rabbi zıdni ilmi /Rabbim ilmimi ziyade et) (Amin)
diyenlerin de sayılarını arttır. (Amin)

Reklamlar